• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75863
+
-

تولید ماهیان زینتی  در سمنان

این مجتمع در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار ساخته می‌شود

شیلات
تولید ماهیان زینتی  در سمنان

مدیر جهاد کشاورزی سمنان از ایجاد 2 پروژه بزرگ گلخانه و پرورش ماهی تزئینی در سمنان خبر داد. به گزارش مهر، «سید علی شاهی» افزود: اعتبار طرح ماهیان تزئینی این مجتمع ۱۵ میلیارد تومان و اعتبار طرح گلخانه‌ ۶۶ میلیارد تومان است. 

وی با بیان این‌که این پروژه بزرگ با حدود ۸۲ میلیارد تومان اعتبار یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های جهاد کشاورزی سمنان است تأکید کرد: مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و پرورش ماهیان زینتی روستای اعلای سمنان در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار در دست ساخت است.


تولید سالانه ۳۴۰۰ تن سبزی و صیفی

مدیر جهاد کشاورزی سمنان درباره مزیت‌ها و ویژگی‌های این طرح بزرگ گفت: تولید سالانه 3400 تن سبزی و صیفی و یک میلیون و 100 هزار قطعه ماهی زینتی برای این مجتمع پیش‌بینی می‌شود.

 شاهی با بیان این‌که مجتمع گلخانه‌ای در روستای اعلای سمنان دارای ۲۸ قطعه گلخانه‌ به وسعت 6 هزار متر‌ مربع است اظهارکرد: این مجتمع در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار ساخته می‌شود که در کنار آن ۲۲ استخر ۵۰۰ متری پرورش ماهی نیز ایجاد خواهد شد. وی با بیان این‌که اکنون این طرح پیشرفت ۱۵ درصدی دارد گفت: این طرح شهریور سال گذشته آغاز شده و شهریور سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.


برنامه‌ریزی تولید یک میلیون قطعه ماهی زینتی 

مدیر جهاد کشاورزی سمنان گفت: تکمیل مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و پرورش ماهیان زینتی در روستای اعلای این شهرستان تا پایان دولت تدبیر و امید انجام می‌شود. 

شاهی با اشاره به این‌که 2800 متر‌ مربع به عنوان ساختمان بسته‌بندی و انبار این مجتمع در نظر گرفته شده است عنوان کرد: این مجتمع همچنین شامل باغ‌های پسته و انار است که به ترتیب با مساحت‌های 3 و ۲ هکتار در حال ساخت است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای تأمین آب مورد نیاز این مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و پرورش ماهیان زینتی بیان کرد: آب مورد نیاز این مجتمع از طریق حفر یک حلقه چاه عمیق با دبی ۲۰ لیتر بر ثانیه و با حجم برداشت سالانه ۲۱۶ هزار متر مکعب تأمین شده است. شاهی اضافه کرد: برای این مجتمع بزرگ گلخانه‌ای یک استخر ذخیره آب از جنس پلیتون با گنجایش ۸۰۰ متر مکعب ساخته می‌شود. به گفته شاهی، توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان سمنان بر اساس سیاست‌های ابلاغی سازمان جهادکشاورزی است.

رئیس‌ جهاد کشاورزی سمنان اظهار کرد: افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی، کاهش مصرف آب، تولید محصولات کشاورزی در تمام طول سال و کاهش هزینه‌های تمام شده تولید محصولات کشاورزی از جمله مزیت‌های توسعه گلخانه‌هاست که در شهرستان سمنان نیز مانند دیگر شهرستان‌های استان سمنان پیگیری می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید